Saturday, October 28, 2006

Min första blogg.

Nu har jag också fallit till föga och med Tom Wiselblads hjälp startat en blogg. Den kommer till stor del handla om mitt livs stora passion, förutom min hustru då, nämligen cykelsporten och min egen cykling. Jag kommer att dela med mig av mina tankar om sporten och dess företelser samt mina egna erfarenheter. Min första tävlingscykel köpte jag sommaren 1969 och har sedan dess varit totalt hängiven denna fantastiska sport. Jag är i dag 58 år och tycker fortfarande att det är lika roligt att träna, jag har sedan några år tillbaka slutat att tävla, på sin höjd blir det något motionslopp, det räker så för mig. En anna sak som är bra med cykelsporten är att man kan hålla på långt upp i åldrarna och frortfarande vara i rätt så hyfsad form. Detta är mitt första inlägg och jag skall sluta nu för om en timme skall jag och ungtupparna Mikalel H, Henrik A och ev. Tom W. planera en resa till Mallorca till våren.

5 Comments:

At Saturday, 28 October, 2006, Anonymous Anonymous said...

Storartat, Robban. En hel cykelvärld ropar: - Äntligen!

 
At Saturday, 28 October, 2006, Blogger Nordström said...

Grymt! Jag kommer hänga här för jämnan!

 
At Saturday, 28 October, 2006, Blogger Ina_Sweden said...

Min pappa har berättat om dig så jag vet att du är en riktig hårding. Själv är jag rätt mjuk än så länge, men hårdheten kommer väl med åren?

 
At Saturday, 28 October, 2006, Blogger Miike said...

Härligt Robban!

 
At Saturday, 28 October, 2006, Anonymous Anonymous said...

Bra Roberto!
Då kanske vi kan få en annan dimension på inläggen
än på SC-s hemsida?!

 

Post a Comment

<< Home