Saturday, May 08, 2010

Skitiga cyklar och bilar

Det finns människor som investerar ca 300 000:- i en ny bil, efter någon månad ser den ut som en pundarhäck, samma fenomen kan man se bland en del cyklister som har lagt ner mycket pengar på en ny fin cykel, det kan röra sig om 40-50 000:- sen bryr man sig inte om att hålla den ren och snygg. Jag har alltid undrat hur man tänker när man inte är rädd om sina saker, jag har då och då ställt frågan "Varför tvättar du inte din bil, cykel" svaret jag ofta får är, "Ja, jag vet". Vad är det dom vet egentligen, att bilen, cykeln är skitig men man bryr sig inte. Jag blir inte klok på detta. Jag kan ärligt säga att jag aldrig åkt ut och tränat på en skitig cykel, då är min vintercykel ett undantag, men den är inte heller särskilt skitig. Bilen försöker jag att hålla ren och fin både in och utvändigt. För mig känns det bra, det är mycket pengar man satsar i dessa saker. Att skylla på att man inte har tid är för mig ett svepskäl, det tar ca 5 min. att tvätta av cykeln och ca. 20 min att tvätta bilen. Nu har jag fått gnällt lite. Mina nya Dura Acehjul går kanon.

2 Comments:

At Saturday, 08 May, 2010, Anonymous Anonymous said...

Robert, vilka Dura-ace hjul har du köpt?

Såg att Zipp släppt nya 404C(kanttråd) i helkarbon, tester lär visa om de är bra. Om man skall tro "Zipp Speed Weaponry" själva så är de grymma, starka och aero dock inte speciellt lätta.

Klart man skall ha en ren cykel, det är ju halva njutningen. ;)

Ha det!
/Roger

 
At Saturday, 08 May, 2010, Blogger Robert Edin said...

Dura Ace c 50

 

Post a Comment

<< Home