Wednesday, April 06, 2011

Briljant beslut.

I år är det säsong 43 jag cyklar, man tycker, med all rätt, att jag borde ha lärt mig något under denna tid, Men icke sa nicke, för med mig är det på så vis att då och då tar jag beslut som, redan när jag tar dom, jag vet inte kommer att sluta bra, ändå genomför jag dom. Det kan vara ett ganska banalt beslut som att inte ta med handskar bara för att solen skiner när jag cyklar till jobbet och som resulterar i att jag håller på att förfrysa fingrarna, beslutet jag tog i morse tillhör nog dom absolut sämsta jag tagit, såg på termometern att det var ca 2- och att det hade regnat något, vägen såg våt ut så jag beslutar att ta min skärmracer med Vittoria Corsa CX däck på i stället för mtbn med dubbdäck, gissa vad som händer vid Merlobäcken alldeles i början på Skönviksbacken, självklart vurpar jag, slår mig rätt så bra i ansikte, knä, höft, men allra mest är det höger handled som får ta värsta smällen, stukning eller fraktur, vem vet, jag har inte varit och röntgat, blir det inte bättre så få jag nog ta och göra det. Hur jävla dum får man bli egentligen? Jag platsar nog i det här sällskapet: http://www.kossan.se/vurpa_med_cykel.htm

3 Comments:

At Wednesday, 06 April, 2011, Anonymous Elin Edin said...

Otroligt klantigt far. Du som brukar vara så klok :)

 
At Friday, 08 April, 2011, Anonymous Elin Edin said...

... men precis så klok som du är, precis så envist tjurskallig är du också! Uppe på cykeln igen med blåtiror och värkande leder, stukningar, nära på fraktur. Inget kan en omsorgsfull dotter göra 100 mil ifrån, för att hindra dig. Var rädd om dig, ok?!

 
At Monday, 11 April, 2011, Anonymous Anonymous said...

Inte roligt Robban, hoppas att allt gått så bra det bara någonsin kan...
/Roger

 

Post a Comment

<< Home