Saturday, October 18, 2008

Helgträning

I går, lördag var vi rätt så många som mötte upp vid Alltank, en fin runda blev det, Matfors-Sörfors-Allsta-Kovland-till Laggaberg där vi skildes åt. Med förhoppning om att detta kan fortsätta under hösten, så länge vägarna är farbara samt till våren så tro jag det kan bli någonting bra, dessa pass kan alla delta i, även dom yngre cyklisterna, det blir en naturlig uppdelning av hur fort man vill köra. Det som är viktig att påpeka är gemenskapen som blir, den har jag saknat dom sista åren i Sundsvallscyklisterna. Nu har jag bytt hjul på min hybrid och satt på hjul med dubbade däck, kan behövas nu när det börjar bli - grader.

3 Comments:

At Sunday, 19 October, 2008, Anonymous Anonymous said...

Det låter härligt!
Du vet ju att du får följa med mig och de små snabba illbattingarna i skogen om du vill :)
Kanske lite synd att vi kör samma tid på lördagarna då, fast då kan vi ju samtidigt påstå att SundsvallsCyklisterna är heltäckande :)
Vi har arbetat ihop ett troget litet mtb-gäng nu i sommar, så vi har nåt bra att starta nästa säsong med.
Du vet ju att om ni vill skriva eller visa några bilder från era runder, så hjälper jag er med att publidera det om ni vill ha dem på hemsidan.
Ha det så bra //Peder!

 
At Sunday, 19 October, 2008, Anonymous Anonymous said...

Att cykla i skogen har aldrig varit min grej, men tack för inbjudan ändå.

 
At Monday, 20 October, 2008, Anonymous Anonymous said...

Robert, kan bara hålla med... Helgträningen har blivit något man helst inte missar, trevlig gemenskap och bra träning. Vad mer kan man önska? Kan vi sedan knyta ihop säcken till våren och få till något/några pass under veckorna så kan detta bli riktigt bra...Hoppas också att fler tar chansen att följa med, ett ypperligt tillfälle att lära sig mer om klungkörning och cykling i allmänhet(talar om mig själv nu) och samtidigt umgås.
Tack för sällskapet!
/Roger

 

Post a Comment

<< Home