Friday, April 10, 2009

Partempo


I dag körde jag partempo med Henrik, härligt. För körde jag mycket lagtempo och partempo, jag har varit med och vunnit många fina tävlingar i båda disciplinerna men jag har även varit med att torska ordentligt. Lagtempo kördes med tre eller fyramannalag och det kan jag väl säga att ha en dålig dag i lagtempo är nog det tuffaste man kan råka ut för, särskilt om man redan tappat en man för tiden tas på andra resp. tredje man i mål. Har man en superdag så är det bland det finaste som finns i cykelsporten att åka lagtempo. Sen kan man väl säga att det fostrar, det går inte att softa sig igenom ett träningspass eller tävling i dessa hårda grenar, det spricker omgående. Som veteran gjorde jag och Krille många fina partempolopp, men vi hade ett katastroflopp på SM i Huskvarna 1994 då Krille fick dånhammaren med ca 15 km kvar och det var knappt han tog sig i mål. Till hans försvar så blev han påkörd av en bil ca en månad innan SM och bröt nyckelbenet, innan så körde vi djävligt fort, vi var nere på 1,05 på 5-milen och 37 -38 min. på 3-milen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home