Sunday, March 01, 2009

Masstart 5-mil

Alla som startade dagens 5-mil i masstart på VM visste att är Northug med på slutat så vinner han, och alla verkade nöjda med det. Vad är det med skidåkare egentligen, dom måste börja tänka i andra banor, nämligen hjälpryttar som får offra sig under resans gång, man måste köra taktiskt mot en åkare av Northugs kaliber. Fan han behöver bara åka med på slutet är han tillräckligt fräsch för att kross alla i spurten. Jag blir så trött på att titta på dessa tävlingar, i Vasaloppet verkar det som man har börjat fatta detta även om norrmännen inte lyckades med sin taktik i dag. För övrigt går träningen som en dans nu när man kan cykla till jobbet igen och klämma några mil på hemvägen. Ljusare för varje dag, då blir man ljusare i sinnet också.

1 Comments:

At Friday, 06 March, 2009, Anonymous Anonymous said...

Det är så skönt att klämma några mil efter jobbet! Eller hmm.. klämmer några mil i den bemärkelsen du menar vete katten om jag gör! Men 1 mil om dan i allafall ;)
Cykeln susar fram nu sedan den fick sin smörjelse =)Du skulle varit stolt över mig om du såg så mkt jag som jag cyklar på röda faran nu!

Snart kommer jag hem och sprider lite vårkänslor över det bistra norrländska ovädret (snön).

kram från skåne

 

Post a Comment

<< Home