Friday, January 16, 2009

Shimano Dura Ace

Jag har kört med komponenter från Shimano Dura Ace sedan 1988, före det var det bara Campagnolo som gällde, men så fick jag chansen att åka med Shimano, 8-delad kasset, ramreglage med fasta lägen, det var helt överlägset Campas växelsystem. Shimano har varit ledande sen dess och utvecklat växelsystemen till dagens i det närmaste fulländade gear. På måndag åker jag till Uppsala och bygger om min cykel med nya Dura Acegruppen. Jag kommer att vara Shimano trogen till dess jag lägger ner.

2 Comments:

At Monday, 19 January, 2009, Anonymous Anonymous said...

Världen är större än Shimano o Campa....provkör SRAM Force eller R, innan du hamnar på hemmet...eller rättare skrivet innan du monterar Dura. Bara namnet Force säger mer än Dura Ace...det låter mer som ett dykreglage.

 
At Monday, 19 January, 2009, Anonymous Anonymous said...

För sent, den nya Dura Acegruppen sitter redan som smäck på min fina cykel.

 

Post a Comment

<< Home