Sunday, August 02, 2009

NVM

I helgen har Nordiska veteranmästerskapen genomförts i Danmark närmare bestämt i Fredrikshavn. 1992 deltog jag i NVM på samma plats och jag hade laddat ordentligt för det individuella tempoloppet, jag var i mycket bra form. Men det som inte får hända det hände, just som jag startar så smäller det till i bakhjulet, set som händer är att hjulet drogs snett, jag fick snabbt hjälp att rätta till det men tappade självfallet tid och koncentration, jag gjorde ändå ett bra lopp och sluttade på fjärde plats, 17 sek. från silvermedalj och 27 från guld. Krilles fru Annika filmade min start med video och i efterhand när vi tog tid så kan man se att jag med stor sannolikhet missade silvermedalj, möjligen guld för när något sådant händer så stressar man kanske onödigt och kör på sig syra. Just då var det jävligt bittert men inget att göra åt. Efter denna händelse så blev jag extremt noga med att kolla att allt satt fast på min cykel.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home