Wednesday, July 01, 2009

Hjullager

Resan till Malmö gick bra, ja förutom att när vi hade passerat Jönköping så började ett brummande ljud gör sig till känna. Det lät misstänkt likt ett dåligt framhjulslager, men min bil är 2 år gammal och har gått 6000 mil, då skall intet hjullager gå sönder, möjligtvis när bilen gått 30 000 mil. Påföljande dag uppsökte jag Malmös största Mazda verkstad och dom hade naturligvis inte tid för dom skulle semesterstänga! Hänvisades till Svedala som ligger strax utanför Malmö, inga problem, dom kunde fixa min bil men inte för än tisdag den 30/6, det var ok för min del, jag kontaktade Mazda assistans som fixade hyrbil åt mig, det kostar inget så länge man har ny- bilsgaranti, så långt allt väl, på måndag kl 15.55 ringer man från Svedala och berättar att hjullagret som skall monteras på min bil är restnoterat och måste beställas från Japan och det tar minst två veckor. Alltså år 2009 tar det två veckor att skicka ett hjullager från Japan till Sverige, man häpnar. Jag ringer till Autoval i Sundsvall som säger att dom kan laga min bil torsdag den 2/7, inga problem med att få tag på lager för dom som det verkar. Jag körde hem i går med ett hjul som knorrade hela vägen, men det gick. Han med en hel del fina träningsturer på 4-5 tim. i blåst och värme, ett pass med min gamla vapendragare Christer Nilsson som just hade rehabbat sig från en trafikolycka, han blev påkörd av en bil under ett träningspass, men nu är han redo för VSM.

1 Comments:

At Wednesday, 01 July, 2009, Anonymous Elin said...

Hur var det att träffa dottern då? hihi

 

Post a Comment

<< Home