Sunday, June 07, 2009

Siljan Runt

Årets upplaga av Siljan Runt avverkades på nationaldagen i inte allt för varmt väder, men inget regn, det får man vara tacksam för. Jag samanstrålade med några från Sundsvall samt några vars namn jag inte vet. Det pratades innan om att köra dom 16 milen under 4 tim. men då håller det inte att köra så ryckigt som det blev, vi blev redan efter ca 7 km. en väldigt stor klunga ca 50 st. och då blir det lätt sådan här körning. Vill man åka riktigt fort skall man nog vara färre, ca 15 st. och hålla jämn hög fart. I Leksand med ca 4 mil kvar blev det kaos med bilar i en rondell och det ställde till det, klungan splittrades upp och jag klantade mig och kom inte med tätgänget, jag och två yngre gossar körde på i ganska hårt tempo men tappade ändå tid, vi blev efter ett tag två st. och vi höll ihop till mål. I skrivande stund vet jag ingen tid, har ingen dator på min cykel. Det kändes bra i kropp och själ hela loppet, jag är bra tränad och har inga som helst problem med den mentala biten.

3 Comments:

At Sunday, 07 June, 2009, Blogger Unknown said...

Härligt kört! Jag grämer mig att jag inte kunde köra för min förkylning. Nästa år då jä....!!!

 
At Monday, 08 June, 2009, Anonymous Anonymous said...

Håller med dig helt Robban, var synd klungan blev så stor med för många som bara ville ligga på rulle och inte bidra till farthållningen. Var också alldeles för många som gick in i kedjan i täten som inte orkade hålla i och det gjorde att kedjan splittrades till ett led ideligen vilket bidrog mycket till den ojämna och ryckiga farten.

Vi får ta nya tag nästa år och kanske sätta in något ryck på nåt lämpligt ställe så vi slipper alla som bra vill ligga på rulle och bidra då och då vilket bara störde farthållningen denna gång.

/Tomas

 
At Tuesday, 09 June, 2009, Anonymous Anonymous said...

Hej Robban

Här får du länkar till resultatlistor i tids respektive bokstavsordning.

ftp://fullface.happymtb.org/SiljanRunt-2009.pdf

http://www.dt.se/nyheter/dalarna/article437045.ece

/Tomas

 

Post a Comment

<< Home