Wednesday, May 06, 2009

Tävlingsdax


I kväll är det dax för träningstävling på Timrå industriområde, det är tämligen platt 3,2 km varv. 1988 kördes en elittävling där, hela svenska och nordiska eliten samt jag var på plats, jag lyckades hänga med huvudfält i mål och snitthastigheten var över 48 km/h. Det var spurt efter varje kurva för att täppa till luckor. I kväll kommer det nog inte att gå lika snabbt men tillräckligt snabbt så att ungtupparna får en ordentlig fartträning, men i det hänger på dom själva. Jag är med bara för att fylla ut i starten, dom snabba igångdragen har jag lagt bakom mig, jag är nu för tiden som en diesel, kan åka långt och halvfort utan att förbruka speciellt mycket energi. Nu kanske någon undrar vad den här bilden har med detta inlägg att göra, egentligen ingenting mer än att det är en häftig bil.

1 Comments:

At Friday, 08 May, 2009, Anonymous Elin said...

Roligt att du tävlat igen pappsen. Det kanske blir mer av den varan framöver? Vem vet =)

kram dotter E

 

Post a Comment

<< Home