Sunday, May 17, 2009

Helgträning

Tre dagarsledighet som började med service av bilen, sen hem och klippa gräs för första gången i år. Åket ut på min mtb i 2 tim. på småvägar ovan för Bergeforsen, skulle behöva bra karta så att man inte villar bort sig. I går träning med klubben, en bra tur via Åsäng till Stigsjö upp mot Viksjö och sen ner till Stavreviken, det var kallt som fan och blåsigt när vi stack i väg men det blev bättre. Idag blev det ett 3 tim. pass på mtb på småvägar ovanför Kovland, våldsamt kuperat, det känns i hela kroppen. Således en fin helg. Nu till sommaren är det 40 år sedan jag satte mig på en tävlingscykel för första gången och jag kan väl sammanfatta dessa år med att jag har aldrig ångrat mig en enda gång, förmodligen är det nog ett av dom bästa beslut jag någonsin har tagit.

1 Comments:

At Monday, 18 May, 2009, Anonymous Christer H said...

Du får hojta om du vill uppleva uppförsåkning på stigar på "mina jaktmarker i Kovland"

Jag ´vill också bara förtydliga ditt snack lite längre ner i bloggen...om att du fungerar som en diesel numera. Visst, 300hk och 510 Newtonmeter.

 

Post a Comment

<< Home