Thursday, November 05, 2009

Roger Palmkvist

I går kväll fick jag veta att Roger Palle Palmqvist tidigt på morgonen avlidit. Det känns overkligt, obevekligt och orättvist. Det som ändå känns bra är att hans lidande inte blev långvarigt. För det mesta tar man allt för givet, dagar, månader och rullar på, plötsligt händer det något som gör att man stannar upp och funderar på sakernas tillstånd, det kan vara en nära anhörig svåra sjukdom eller en mycket god väns frånfälle. Jag tror att man, åt minstonde jag måste bli bättre på att försöka leva här och nu och inte skjuta upp saker och ting, vi vet inte vad som väntar runt hörnet. Palle lämnar ett stort tomrum efter sig.

2 Comments:

At Thursday, 05 November, 2009, Anonymous Elin Edin said...

Jag blir rörd då jag läser vad du skrivit om Palle som nu lämnat oss, alldeles för tidigt. Som du skriver är det någonstans en tröst då lidandet blir kortvarigt, men ändå... Han var fantastisk på det sättet att han ALLTID var glad och roande. Kanske jag såg honom arg över något någon gång men då var det med lika stor passion som då han var glad och då är man en sann människa. Men, i det stora hela alltid glad och som han skojade med mig och andra Elin då vi satt i cykelbussen med alla våra barbiedockor och smylekte. Han kommer alltid att vara speciell för mig.

 
At Friday, 04 December, 2009, Anonymous Anonymous said...

Tack for intiresny Blog

 

Post a Comment

<< Home