Saturday, January 09, 2010

Ny bil?


Jag har funderingar på bilbyte igen, det har jag i och för sig ofta men nu är det mer på riktigt. Det blir förmodligen den sista bil jag köper. Det lutar starkt åt en ny Mazda 6 2,2 Tdi 185 hp 400 nm. Jag är väldigt nöjd med den jag har nu men den har varit med ett tag, snart 3 år och gått ca 7800 mil. Är det någon som vill köpa den så går det bra, väl servad och välskött. Nu är jag verkligen trött på det här kalla vädret, jag är inte van att använda långkalsonger, det känns väldigt obekvämt, för att inte tala om mössa, är jag växte upp var det bara veklingar som hade mössa för med Brylcreme i håret var det ingen lyckad kombination. Vintervägarna är fina nu, helt perfekt för cykelåkning, hoppas att det blir mildare snart.

4 Comments:

At Sunday, 10 January, 2010, Blogger Rickard Mattsson said...

Gör du inget annat än köper nya bilar? Dyr hobby men det kanske inte spelar någon roll. ;)

 
At Sunday, 10 January, 2010, Blogger Robert Edin said...

Du vet hur det är Rickard, man får inget ta med sig när man far.

 
At Thursday, 14 January, 2010, Anonymous Dottern said...

Kära far, det ser ut att vara en fin bil med blotta ögat. Fin modell och fin färg. Det andra kan jag inte uttala mig om. Men är den av samma kaliber, kanske bättre?, som den du har idag kan jag bara gratulera. Den blå bilen är skön att köra och hoppas den röda också är det. Tycker det är bra du köper bilar och investerar i dina intressen. Stor kram!

 
At Thursday, 14 January, 2010, Anonymous Dottern igen said...

p.s. har faktiskt hört det där förut om "det är nog den sista bilen jag köper" d.s.

 

Post a Comment

<< Home