Saturday, February 27, 2010

Finsk sisu?

Finsk sisu, är det bara en myt som lever kvar? Det kan inte vara lätt att vara finne och gilla ishockey idag, för maken till förnedring som utspelade sig i går kväll i mötet med USA tror jag aldrig att jag sett, inte ens Sveriges förlust mot Vitryssland i Salt Lake City når upp till denna nivå. För övrigt tror jag och hoppas jag att USA vinner guldet, deras målvakt Ray Miller är den bäste mållis jag någonsin sett, han har nyckeln till guldet. För övrigt kan jag konstatera att det snöar idag och jag ser fram emot ytterligare ett pass på min trainer.

1 Comments:

At Saturday, 27 February, 2010, Blogger Tom said...

Min kära mor, ivrig och flaggviftande finländsk påhejare, har lidit alla helvetes kval på jobbet där hon länge mobbats för att Finlands enda medalj tagits i halfpipe.
Nu är det lite bättre, men besvikelsen över OS-fiaskot är ändå stor.

 

Post a Comment

<< Home