Wednesday, February 10, 2010

Tröstlöst

Visst är det tröstlöst med all jävla snö, snart åker man väl på att skotta taket också, det har jag bara behövt göra en gång sedan vi köpte detta hus 1988, det var samma vinter som Nordichallen höll på att knäa. Läste på Cykelbloggar att Fredrikshov har satt ihop en grupp som skall försöka cykla Vättern runt under 7 tim. Jag vet inte hur många dom är men det klarade bröderna Fåglum på 4 man en gång i tiden och det är så imponerande. Jag har åkt Vättern en gång, det var 1998 och det blåste hård sydlig vind, vilket innebar att på västra sidan så hade vi medvind, efter att vi rundade norra udden så var det hård motvind ner till Motala. Vi var ett bra gäng till Hjo men då skulle det ätas och drickas, Kennet G och jag var inte där för att äta så vi dunkade på runt själva och fick en sluttid på 8 tim 20 min. Ganska bra om jag får förhäva mig lite.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home