Sunday, May 01, 2011

Trinity Advanced SL


Jag har monterat ett stort antal tävlingscyklar under årens gång och dom flesta tillverkare har som det verkar åtminstone haft en liten tanke på den som skall meka med cyklarna. Det har Gigant struntat fullständigt i, deras tempocykel Trinity Advanced SL är absolut det jävligaste jag hållit på med, allt i aerodynamikens heliga namn. Stackars mekaniker i Rabobank. All kabeldragning inne i ramrören utan guidning, enbart listighet och hjälp från en cykelkompis till Tom som har en likadan cykel har fixat det hela. Som grädde på moset har holländarna skickat fel monteringskit till frambromsen så nu blir det till att träna med bara bakbroms för den gode Tom. Leveranstiderna har hitintills varit märkvärdigt långa. Detta är den sista tempocyklel jag lägger min hand på. Det enda jag kommer att göra är att ev. skruva på någon justerskruv på bakväxeln, Tom har lite problem med sådant.

5 Comments:

At Sunday, 01 May, 2011, Blogger Tom said...

Utan dig skulle jag spela boule.

 
At Tuesday, 03 May, 2011, Anonymous Anonymous said...

Haru köpt en dyr cykel med fiskegrejer på? Vad är det för fel på en campautrustad italienare?

/Anders

 
At Tuesday, 03 May, 2011, Anonymous Anonymous said...

Det var faktiskt Becke som sa det där med fiskegrejer häromveckan. Han cyklar själv på nån carbonram med campagrejor som han byggt själv och han tränar fortfarande flitigt. Blev erbjuden att cykla på söndagmorgnar vid Lurbo, där ett gäng snubbar mellan 45-60 möter upp för en runda. Är nog inte riktigt redo för det än, trots rätt flitigt tränande sedan ett år. Behöver nog ett år till innan jag är redo för det. Måste nog även skaffa mig en hjälm innan jag börjar träna med dom känns det som, alla har ju hjälm nu för tiden.

 
At Tuesday, 03 May, 2011, Anonymous Anonymous said...

Förresten! Du som cyklat så länge och mycket, har du någonsin haft nytta av din hjälm?

 
At Monday, 09 May, 2011, Anonymous Robert said...

Jag hade för några veckor stor nytta av min hjälm, jag vurpade ordentligt på väg till jobbet, svart is, jag slog i ansiktet och huvudet ordentligt, jag skulle tro att jag inte hade klarat mig så bra utan hjälm. Jag använde aldrig hjälm när jag tränade tidigare, men för ca 8 år sedan var det bara jag som inte hade hjälm på träningarna då bestämde jag mig, nu är det helt otänkbart att cykla utan.

 

Post a Comment

<< Home