Sunday, June 13, 2010

Retro

Idag var jag ut på en tur med min mtb, dagen till ära i klädd slicks, detta för att jag skulle träna med två ungdomar som saknar landsväscykel. En av dessa gossar lärde jag känna 1986 då vi just hade flyttat upp hit från Uppsala, Jörgen Åström heter han, han var då bara 16 år och en mycket lovande landsvägscyklist. Jag tränade mycket med honom och maken till att kunna ta ut sig har jag sällan stött på, han var inte rädd för att vägga om man säger så. Tyvärr så slutade han sin cykelkarriär när det blev dax för körkort, han var och är nämligen väldigt intresserad av amerikanska bilar och det tog överhand helt, inget fel i det, men jag har undrat många gånger hur långt det hade kunnat gått för honom, han hade även ett vinande vapen i en grym spurt. Nu har han börjat träna igen och det skulle inte förvåna mig om han fram emot höstkanten är väldigt bra igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home