Sunday, July 04, 2010

SM-Guld

Så vann han då äntligen sitt första SM-guld, visserligen i Veteran SM men inte mindre värt för det. Är det någon jag unnar en guldmedalj så är det TOM, han har gjort det så in i helvete bra som orkade ladda om efter den svåra olyckan han var med om för några år sedan, han var förmodligen i sitt livs form, en sådan där form som man kanske bara har några gånger i livet och då slutade det på Akademiska sjukhuset med ett gips. Han var hem till mig i början på veckan för att få lite koll på cykeln, den var inte samarbetsvillig överhuvudtaget, växlarna gick inte som dom skall göra normalt, förmodligen beroende på ett defekt växelöra. Hade det varit min cykel så hade jag nog fått ett tokspel men Tom var lung som en filbunke och då började jag ana att han hade hittat rätt i sin formtoppning. Jag blev så glad när jag såg resultatet, det värmde verkligen ett gamalt cykelhjärta, än en gång Tom, ett stort grattis.

2 Comments:

At Sunday, 04 July, 2010, Blogger Tom said...

Det är lätt att vara filbunke i din närvaro, Robert. Tack för hjälpen, det funkar bra att köra "old school" med växlarna också.

 
At Saturday, 10 July, 2010, Anonymous Roberts dotter said...

Grattis Tom! Toppligan nästa :)

 

Post a Comment

<< Home