Thursday, May 12, 2011

Uppdatering


Jag börjar sakta återhämta mig efter holmgången med Trinityn, i går gjorde Tom jobbet och visade vart skåpet skall stå framöver, det kommer att bli spännande att följa honom på SM, jag och min kära har bokat en stuga på Sollerön midsommarveckan för att följa Cykel-SM. jag tror och hoppas att Tom är med och kämpar om en medalj. Själv tränar jag för att må bra jag kör inte så långa pass längre, under veckan så cyklar jag till jobbet och tar en extra sväng på hemvägen det brukar bli 5-6 mil. På helgerna blir det ungefär 8 mil dag. Det räcker bra det. Framöver kommer det att bli en del pass på mtb och på dom fina grusvägarna som finns runt omkring där jag bor. Följer Giro Italia med stort intresse, det är min favorit tävling, har varit det sedan 1971 då Gösta Fåglum Pettersson vann. Gårdagens etapp var kanon med grusväg, många av dagens yngre cyklister har inte en susning hur det är att tävla på grusvägar. Det har jag och jag återkommer i detta ämne.

5 Comments:

At Saturday, 14 May, 2011, Blogger Unknown said...

Imponerande av Tom! Man bli nästan rädd vad snabbt det går.
Annars håller jag med dig att Girot är favoriten.
Ha det gott!

 
At Saturday, 14 May, 2011, Anonymous Anonymous said...

Kollade lite på Skandisloppet idag, jävlar vad cyklarna sjöng fint i asfalten. Drygt 19 mil på 4.18, alltså ung. 45 km/h i snitt. Blev riktigt nostalgisk. I morrn ska jag glo på GP-loppet.

/Anders

 
At Saturday, 14 May, 2011, Anonymous Robert said...

Skaffa dig en helcarbonracer med carbonhjul Anders, mäktig känsla att åka på. Lite skillnad mot våra Chesini.

 
At Saturday, 14 May, 2011, Anonymous Anonymous said...

Kanske det, fast racercyklarna på 80-talet var bra mkt snyggare, än vad cyklarna är idag. Märker tydligt att vinterns motionscykelträning, (40 min. så mkt jag bara orkar 3 ggr i veckan) gett resultat. Mitt mål i år, är att träna 4-5 mil några gånger i veckan, får se hur det utvecklar sig...Har även planer på att avverka en 10-mila-runda i år, något jag inte gjort på 25 år.

/A

 
At Saturday, 14 May, 2011, Anonymous Robert said...

Ekoln runt, det var en fin runda Anders, åk den och minns tillbaka.

 

Post a Comment

<< Home