Sunday, February 03, 2008

Bistert klimat

I dag var det bistert väder att träna i, men med rätta kläder och utrustning så går det faktiskt ganska bra. Vinterskor, toewarmers, Hestra lobsterhandskar, då klarar man det mesta. För några år sedan var jag ute två och en halv timme i -17 men det är inget jag rekomenderar, -10 där går nog gränsen, det blir inte bra när det är kallare. Då är det nog bättre att köra inne. Längtan till sommar och värme är extra stor en sån här dag, slippa att klä på sig så mycket, det tar nästan en kvart att få på sig kläderna när man skall ut i sånt här väder. I slutet på februari blir det bättre för då har solen börjat värma ordenligt på dagarna.

5 Comments:

At Sunday, 03 February, 2008, Blogger Rickard Mattsson said...

Jadu Robert, jag körde fem timmar i dagens väder. Mätte upp -10 grader då min termosflaska frös ihop. Idag var det en kamp för att hålla uppe värmen.

 
At Sunday, 03 February, 2008, Anonymous Anonymous said...

Och det här valde du frivilligt alltså, om jag förstått saken rätt??

 
At Monday, 04 February, 2008, Anonymous Anonymous said...

Ja, du vet hur jag är Elin, rätt så tjurig när det gäller detta med cykelåkning.

 
At Tuesday, 05 February, 2008, Blogger Tom said...

En kvart att klä på dig??? Det måste vara nåt slags rekord! Hur fixar du det? Hjälper Kerstin till?

 
At Tuesday, 05 February, 2008, Anonymous Anonymous said...

Ja och en av grannarna.

 

Post a Comment

<< Home