Saturday, July 30, 2011

Politiskt korrekt


Undrar vad Gröna bilister skulle tycka om mig om jag tar och köper mig en Dodge Ram 1500 Crew Cab, utrustad med en 5,7 l Hemi V-8 på 390 hp. Nu när min dotter bor i USA så är det väl det minsta jag kan göra för att stötta världens rikaste land, men det får vi väl se nästa vecka hur det är med det. Häftigt vore det i alla fall. En sak är dock helt säker jag kommer aldrig att äga en elbil, för jag är ganska säker på att under dom år jag har kvar att leva så kommer man inte att tillverka en sådan så att man kan köra minst 60-70 mil utan att behöva ladda batteri. Bilen jag har i dag kan jag köra till Malmö på en tank, det är ca 103 mil dit från Timrå.

3 Comments:

At Saturday, 30 July, 2011, Anonymous Elin Edin said...

Det är vardagsmat med den typen av bilar over here. Jag undrar vad Timråborna skulle säga om du vroomar omkring i en sån? Det är praktiskt med flaket. Perfekt då du ska på långresa och vill ta med mycket bagage så som väskor, cyklar och mamsen!

 
At Sunday, 31 July, 2011, Blogger Tom said...

Mamsen på flaket? ;)

 
At Sunday, 31 July, 2011, Blogger Robert Edin said...

Japp, hon gillar lite fartvind i håret.

 

Post a Comment

<< Home