Tuesday, July 12, 2011

Armagedon


Dagen började tidigt redan kl 06 var jag på fötterna, hade bestämt med Magnus Å om en tur på Mtb. Vädret var kanon och vi cyklade mot Lögdö för att sen ta av upp mot Aspen vägen övergick i stig och uppför var det mest hela tiden, småningom hamnade vi i Indal och hem. Väl hemma började jag och K att måla vår farstukvist. Färgen tog slut så jag beslöt att åka in till Skönsberg för att inhandla mer, det var uppehåll ända till Bydalen då drabbades jag av Armagedon, jag har aldrig varit med om något liknande, jag körde i 5km/h för jag såg inget, brunnslocken flyg som tefat och gatorna förvandlades till forsande älvar, jag gjorde en retur omgående hemåt. Når jag passerade Råstabacken ner mot Birsta regnade det knappt något. Nu har jag sett på en rafflande etapp av TdF där P Gilbert än en visade vilken fantastisk cyklist han är.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home