Sunday, July 03, 2011

Gottne Veterancup


Jag och min kära tog oss en sväng upp till Gottne på förmiddagen och såg avslutningen på Gottne Linje, Nicke Hägglund vann den yngsta klassen som bestod av Seniorer H 30 H 40 han såg ut att gå mot en solklar seger men började fira väl tidigt och höll nästan på att passerad. Nicke har jag föjt sen han var en liten pojk och jag har sett en lovande cyklist i honom, Nicke satsade på triathlon då han började sin idrottskarriär som simmare. Han blev väldigt bra. Men nu verkar det som han kommer att satsa lite på cykel och det är bra tycker jag. Ett av mina sista tävlingslopp var just Gottne Linje och det var nog år 2000 på den tiden körde man vänstervarv på en utslagsgivande bana, man vände efter en massvurpa för några år sedan. Hur som helst så vann jag solo denna gång. Samma år missade jag guldet på 30 km tempo i Vetran-SM med 1,2 sek. det var surt det kan jag lova, ingen jävel som kunde ge mig en tider hade jag heller. Tråkigt att det blir färre och färre som väljer att tävla, lite märkligt kan jag tycka att inte en enda cyklist som representerar Alnö Raceteam var med, vissa måndagar är dom upp emot 60 st. som tränar nog borde det väl finnas någon som är sugen på att tävla.

2 Comments:

At Sunday, 03 July, 2011, Blogger Unknown said...

Jag skulle gjort tävlingsdebuti Gottne idag men en elak förkylning har härjat sedan i måndags :( Jag tar dock nya tag.

 
At Sunday, 03 July, 2011, Anonymous Niclas said...

Har en känsla av att jag kommer få lära mig mycket små, men egentligen självklara saker framöver :) Bland annat som att alltid köra hela vägen in i mål ;) Ser fram emot ett par distanspass i sommar!

 

Post a Comment

<< Home