Wednesday, November 08, 2006

Motivation

Hur hittar man motivation till att träna året runt. För mig har det blivit en livsstil och jag tror att det skulle vara svårt för mig att inte kunna träna som jag gör. Jag behöver inte tävlandet längre för att motivera mig. Träningen ger så mycket tillbaka i form av en god fysik, välmående samt frånvaro av sjukdomar. Dom dagar jag varit sjukskriven kan räknas på en hand och jag har arbetat sen 1964. Träning har aldrig varit ett tvång för mig, jag längtar till att få byta om och sätta mig på cykeln i 3-4 tim. Det är väl så det måste vara för att kunna hålla på som man gör, i Italien kallas detta för "grinta" kan översättas med hängivenhet. Under åren har jag träffat många människor som säger att dom måste komma i gång med någon form av träning så att dom går ned i vikt, ytterst sällan är det någon som lyckas. Min fasta övertygelse är att man måste hitta en idrott som man verkligen tycker om att utöva. Fördelen med cykel är att man kan hålla på med det till dess man stupar, åldern sätter ingen gräns egentligen. Jag har sedan första dagen jag skaffade en tävlingscykel varit otroligt intresserad av cykelsporten, jag läser allt jag kommer över, prenumerar på tidningar, både utländska och svenska, ett litet problem jag har är att jag kan inte med att kasta dessa tidningar när jag läst dom, till min frus stora förtvivlan, jag har cykeltidningar sparade från 1969 och framåt. Med internets intåg så öppnades en helt ny värld för mig, där kan man läsa om nya produkter och få utmärkt nyhetsfömedling. Jag kan utan att förhäva mig säga att det jag inte vet om cykelsporten är inte värt att veta.

3 Comments:

At Wednesday, 08 November, 2006, Blogger Nordström said...

Cykling är och förblir underbart!!!

 
At Wednesday, 08 November, 2006, Blogger Miike said...

cykling är underbart, skidåkning är livet!

 
At Friday, 10 November, 2006, Anonymous Anonymous said...

Att se min son le är underbart, men cykling är rätt OK det också. ;)

 

Post a Comment

<< Home