Sunday, August 21, 2011

Fjällvandra


Fjällvandra är inget jag brukar ägna mig åt, men nu i helgen var det premiär, tillsammans med goda vänner och hustru åkte vi upp till Lindalens fjällstuga där vi bokat in oss i 2 nätter. Tidig frukost på lördag och på med Gortexkängorna, sen bar det av mot Portfjället, det var en fin tur upp dit men fan så blött i marken efter mycket regnade, vi hade tur med vädret, det började regna ca. 30 min. efter vi kommit tillbaka till stugan. När vi var på väg ner från fjället mötte vi en kvinna som kom med en stor väska full med kantareller, hon visade på kartan vart vi skulle gå, jag har aldrig plockat en svamp i mitt liv och har fortfarande inte gjort det men det var något i hästväg vad mycket kantareller det var där, det var alldeles gult på marken, när till och med jag kan se kantareller då är det mycket. Min fru och våra vänner plockade en ryggsäck full och var rätt så nöjda med det. Han med en 4 mils runda när vi kom hem och det var fint som snus det.

1 Comments:

At Sunday, 21 August, 2011, Anonymous Elin said...

Ser ljuvligt ut. Kantarellerna smörstektes eller? Åh så gott. Fjällvandra är inget som en cyklist är skapt för och det är imponerande att du och Krille klarade detta så galant. Att mamma och Ankan klarade det förvånar mig inte ett dugg.

 

Post a Comment

<< Home