Wednesday, May 09, 2007

Känsla

Vissa saker i livet är jag inte så särskild noga med, men när det gäller min cykel och allt runt i kring är jag nästan pedantiskt noga. Det är lite jobbigt i bland, som när ett par nya cykelbyxor inte sitter perfekt, ett helt träningspass kan bli förstört. När det gäller cykeln så skall den vara i perfekt skick, ren, jag har aldrig åkt ut på ett träningspass med min racer och den har varit skitig, växlarna skall bara klicka i, inga konstiga ljud. Cykelskor är ett kapitel för sig själv, jag har så svårt att byta skor, jag har kört med Sidi sedan 1986 och kommer nog att göra det livet ut. Det kan ta en vecka innan jag är nöjd med hur klossarna sitter. Man har nog en karaktärstörning. För mig handlar cykelåkning mycket om en speciell känsla som är svår att förklara, man måste nog ha upplevt den för att förstå, det handlar både om att tryck i benen och att cykeln är perfekt.
På lördag börjar Giro Italia, jag tror att denna upplaga blir en av dom renaste någosin, senaste tidens turbulens har förhoppningsvis haft en avskräckande effekt, för cykelsporten skull hoppas jag det med hela mitt hjärta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home