Wednesday, March 14, 2007

Skada

Min träning har gått väldigt bra denna vinter, jag är för årstiden i mycket god form, då drabbas jag av följande helvete. För ca. en månad sedan fick jag värk vänster knä, inte värre än att jag kunde träna på min trainer , efter ca 4 dagar var jag helt symtomfri, jag var på vårdcentralen och träffade en läkare som inte kunde konstatera något över huvud taget, han skickad dock en remiss till röntgen. Nu i måndags började det värka igen efter ett tretimmars pass och det har bara blivit värre och värre, nu kan jag knappt gå, skall på röntgen på fredag. Det känns inget vidare nu när vädret är så fint och vägarna torkar upp så att man snart kan ta ut racern. Jag måste snabbt försöka få en tid hos en ortoped för en riktig koll, jag har nämligen ingen plan B för vad jag skall ta mig till om detta blir långvarigt. På snart 40 års cyklande är detta andra gången jag har en besvärlig skada, för 6 år sedan hade jag problem med ryggen så att jag var tvungen att ställa undan cykeln i slutet av juli, men då kunde jag ta långa promenader och sedermera löpträna, det kan jag inte nu, jag kan knappt trampa ned kopplingen på bilen.

7 Comments:

At Wednesday, 14 March, 2007, Anonymous Anonymous said...

Det var mycket tråkigt att höra. Jag hoppas det går över.

 
At Wednesday, 14 March, 2007, Blogger Nordström said...

Ja det där lät verkligen inte roligt, jag håller tummarna för att knät blir bättre så fort som möjligt!

 
At Thursday, 15 March, 2007, Blogger Tom said...

Nej, det här håller inte, det är ju nu livet börjar!

 
At Friday, 16 March, 2007, Anonymous Anonymous said...

1 Använd kryckor som kopplingsredskap (funkade bra för mig när jag hade benhinneinfl).
2 Ortoped Nilsson kollar knät (hört att han är bra)
3 Slå jazztakten med andra benet
4 Sluta med kaffet (kroppens eget smörjmedel fungerar bättre utan kaffe)
Krya på dig! Hoppas jag blir duktigt rastad av dig någon gång fremledes.

 
At Friday, 16 March, 2007, Blogger Miike said...

Robban plan B är att ta på dig skidorna o staka! Att inte träna kommer göra mer skada en du tror!
depressionerna kommer som ett brev på posten! Gör bara inte det felet jag gjorde, hoppade distans med kryckorna, ingen höjdare när man är ovan.. Fy fan vilken värk jag fick i axlar armar!

 
At Sunday, 18 March, 2007, Anonymous Anonymous said...

Tråkigt att höra att du är skadad Robert. Hoppas du kommer till rätta med ditt knä så du kan fortsätta träna.

 
At Sunday, 18 March, 2007, Anonymous Anonymous said...

Min knäskada är på många sätt märklig, endera gör det jävligt ont eller så är det helt bra. Just nu är det bra, jag kan träna och känner inte av någon smärta. Jag var och röntgade mitt knä i fredags och får kommande vecka svar, förmodligen kommer man inte se något, jag tror att en magnetröntegen är mog det enda raka, men vi får se, just nu är det bra.

 

Post a Comment

<< Home