Sunday, January 07, 2007

Reflektioner

Nu har jag avslutat en vecka med 8 distanspass, jag har varit ledig och kunnat träna på dagarna. Kommande vecka blir det intervallträning inomhus. Det känns bra att vi har kommit en bit på väg in i Januari och dagarna sakta men säkert blir allt ljusare. Snart börjar jazzklubben, 22/1 närmare bestämt. Det ser jag fram emot, jazz är ett av mina stora intressen på sidan av idrott, andra intressen är bilar och böcker, jag har enda sen jag var en liten grabb läst mycket och haft stor behållning av det. Utan det skrivna ordet vore världen mörk. Tittade lite på avslutningen av tour de ski och den var intressant med jättebacken, inte en svensk så långt ögat nådde, men det är väl fel att ha sådana avslutningar. Jag förordar verkligen denna tävlingsform, samma upplägg som etapplopp. det kommer inte att dröja länge för än många lag kommer att köra som cykelteamen, inte som svenskarna när det är masstart och kör emot varann. Så här brukar det se ut, Södergren gör ett ryck och Fredriksson kör i kapp.

1 Comments:

At Monday, 08 January, 2007, Blogger Miike said...

Ja Det var kul att se skidåkningen, men som sagt.. Svenskarna det måste ju vara fel i träningen eller brist på talang!?

 

Post a Comment

<< Home