Thursday, January 04, 2007

Vilodagar

Vilodagar är ett nödvändigt ont, jag tycker inte om att ta vilodag, men det finns förnuftiga människor i min omgivning som säger att det är bra och nyttigt. Jag blir ofta väldigt rastlös och ofokuserad, vet inte vad jag skall ta mig för om jag som i dag är ledig från jobbet. Men man kan alltid ta bilen och åka på Tour de bilhallar och kolla in nyheter, men det finns ett problem med det också och det är att man blir sugen på att byta bil. Så kom då skitsnön och förstörde det fina väglaget, tänk att få ha en hel vinter utan en snöflinga på vägarna. Vad tidigt man skulle kunna ta ut racern. Ett nytt nummer av Procycling har anlänt, utmärkt tidskrift, detta nummer handlar om dom 50 bästa bergsstigningarna. Det blev tomt hemma här sen dottern åkte tillbaka till Karlskrona och sjuköterskekstudierna samt pojkvän.

6 Comments:

At Thursday, 04 January, 2007, Blogger Miike said...

Robban du måste förklara! Vilodag?? Nu hänger jag inte med, trodde vi sysslade med idrott inte vila.

 
At Thursday, 04 January, 2007, Anonymous Anonymous said...

Vilodag är något min fru har hittat på. Hon tvingar mig. Jag är helt rättslös. Hjälp!!

 
At Thursday, 04 January, 2007, Anonymous Anonymous said...

Robert, vi kan komma och rädda dig om du vill ;).

 
At Sunday, 07 January, 2007, Blogger Unknown said...

MPS, MPS, MPS! En 3'a med lite överladdad motor och du kommer att längta till nästa vilodag för ett distanspass i förarsätet!

 
At Monday, 15 January, 2007, Anonymous Anonymous said...

Rastlöshet och dålig fokusering är ett tecken på att vilodagen behövdes.
Kanske för att behålla formen?

 
At Tuesday, 16 January, 2007, Anonymous Anonymous said...

"Skidåkaren" behöver lära sig att lägga in vilodagar i träningsprogrammet. (Tydligen många med honom). Annars riskerar man överträning.

 

Post a Comment

<< Home