Tuesday, December 26, 2006

Träningsglädje

Jag har under juldagarna haft glädjen att få träna med en ung gosse vid namn Henrik Nordström, jag kan inte påstå att jag känner Henrik särskilt väl, vi har träffats på en del träningspass sen en ca 10 år tillbaka och jag har alltid kännt att den gossen har något extra både som person och som cyklist. Som person väldigt positiv, vänlig och vad jag kan bedömma väluppfostrad. Som cyklist har han en potential som är stor och det har han redan visat som mtb-cyklist, men jag vill mena att det är på landsväg han kommer att få sitt stora genombrott. Jag vet att redan för många år sedan på ett påskläger vi hade och en ung Henrik var med så sa jag till honom att han borde prova på landsvägscykling också, han kanske inte kommer i håg det, men jag såg en ung kille som cyklade så fint och tekninskt samt med bra tryck i pedalerna. Träningsviljan är det inget fel på och han har massor av grinta. Säsongen som kommer blir hans första på landsväg och jag kommer att följa den noga. Det blir mycket se och lära men på hårda banor får dom se upp, för när det går uppför är han grym. Jag ser fram mot nyårshelgen och ytterligare några pass med denna talang.

3 Comments:

At Tuesday, 26 December, 2006, Blogger Miike said...

Det ska bli intressant att följa Nordström! Synd att han inte kommer köra mera MTB!

 
At Wednesday, 27 December, 2006, Blogger Nordström said...

Det var fina ord Robban, tack. Jag kommer väl ihåg påsklägret, solen sken och det gick väl en 145-150 mellan Kävsta och Bergeforsen! Haha det var kul!

 
At Wednesday, 27 December, 2006, Blogger Tom said...

Nu blir det inte ens landsväg! Det blir... det blir... det blir... RODEL!!! :-O

 

Post a Comment

<< Home