Friday, November 17, 2006

Södra Promenaden

Känner ni till Södra Promenade i Norrköping? Ulf Lundell spelade för många år sen in en låt som heter "Jag går på promenaden" den handlar om Södra Promenaden i Norrköping, en mycket vacker gata i södra delen av Norrköping. Jag har varit i Norrköping denna vecka på utbildning och övning i incidentledning. Vi har tränat på bla. gisslantagande, upplopp, hur man hanterar strömavbrott som slår ut alla säkerhetssystem mm. En mycket givande vecka, väldigt jobbigt mentalt för det var långa dagar med högt tempo, otroligt mycket information som skall bearbetas och som lök på laxen svårt att sova. Det har inte blivit någon träning för än i kväll då jag tog mig ett långt löppass i det härliga vädret som råder. Helgen som kommer så får det bli två långa pass på min mtb. kanske med slicks på om det inte blir minusgrader i natt. Jag har också hunnit med att titta på en Mazda 3 MPS 260 hp. En fin bil är det med mycket pulver under huven, men min hustru som vid det här laget är ganska luttrad är inte riktigt med på noterna. Ett par gånger om år så får jag på något oförklarligt sätt en väldigt god lust att byta bil, som tur är så lyckas jag för det mesta behärska mig.

1 Comments:

At Friday, 17 November, 2006, Blogger Nordström said...

Har släkt i Norrköping så Södra Promenaden känner jag till! Funderingar på bilbyte är det bästa funderingar man kan ha!

 

Post a Comment

<< Home