Saturday, January 13, 2007

SNÖ

Det finns få saker som jag tycker mer illa om än snö. Det skall vara snöröjningen då möjligtvis. Naturligtvis finns det saker och händelser som är betydligt värre än snö. När man är cyklist så kan det ibland bli en snäv uppfattning av omgivningen och dess tillstånd. Tänk er att hela veckan den här tiden på året så går man och längtar till helgen och två långa distanspass, vaknar på lördag morgon och tittar ut, snö!! Samtidigt vet jag att när det är helg så skiter man i att ploga vägarna, möjligtvis E-4 blir plogad. Ibland blir jag så trött på detta tillstånd att jag inte skulle ta mycket för att flytta till Skåne. Vad har hänt mer då, kan konstatera att kvällstidningarnas nätupplagor fortsätter att koncentrera sig på bimbon och hennes dörrvakt, samt på kanal 4 s dansskit. Ser fram emot slutet av månaden, då skall jag och ”lakritsmannen” åka till Stockholm på Cykelmässa.

2 Comments:

At Saturday, 13 January, 2007, Anonymous Anonymous said...

Hej Robert ; )
Det är när snön kommer som man tycker det är skönt att man slutat att tävla och slipper därmed planera in en cykeltur på Timmervägen. Själv får jag nog med tävlande när Posten ideligen drar ner på personalstyrkan. Då får man bita i för att hinna klart i tid. Men fick jag välja med samma förutsättningar i lönekuvertet så skulle jag tveklöst vara cyklist på heltid, men det får man ju inte...
Jag är nog inte ensam att tycka att du har en otroligt järnpsyke när det gäller att vara i toppform året om. Och det har du varit i minst 15 år i följd. När jag tävlade var jag både imonerad och en smula avundsjuk på på din träningkapacitet.

 
At Friday, 19 January, 2007, Anonymous Anonymous said...

Då måste jag nog kontra och säga som Fylking, ÄNTLIGEN!!!
För nu kan jag börja träna seriöst mot SM i skidskytte.
Är hjärtligt less på löpträning, springskytte och mörker.
Nu finns det längdspår, skidskytte och inte lika mörkt.
Men jag är ju primärt skidåkare så jag köper dina argument Robert eftersom du är cyklist året runt och det är helt klart respekt!
Hoppas du hittar bra väglag å trampa på.
Mvh Fredrik R, först och främst skidåkare ;-)

 

Post a Comment

<< Home