Saturday, January 20, 2007

Bilar

Fick med mig hustrun på bilaffärer idag !! Det kändes ovant, hon brukar aldrig vilja följa med på mina bilaffärsrundor. Men i dag gjorde hon det till min stora förvåning. Vi var först och tittade på en Mazda 3 MPS, vilken bil, 260 hp. Jag hade nog kunnat skrivit på ett kontrakt genast, men K såg till att sunt förnuft fick råda. Vi åkte vidare till Kuben bil, där jag har köpt flera bilar genom åren, där hade dom en Mondeo TDCI med, svart metalic, diesel motor på 155 Hp, men ett vridmoment på 400 Nm. Jag har kört en och den imponerade verkligen. Mazdan är dyrare men samtidigt mer lockande, vi får se vad det blir.
Vädret är för närvarande inte så träningsvänligt, inte en del av vägarna heller, det verkar som om väghyvlarna har försvunnit ut i rymden.

3 Comments:

At Saturday, 20 January, 2007, Anonymous Anonymous said...

Marcus, mina skidor är från 1987, jag låter dom ligga kvar i garaget. Men jag kan hålla med om att det är idealiskt väder för skdåkning.

 
At Monday, 22 January, 2007, Blogger Unknown said...

Har du kört MPS'en ännu? Den är nog något i hästväg tror jag...

 
At Monday, 22 January, 2007, Anonymous Anonymous said...

Dom har inte någon som är utrustad med vinterdäck, så tyvärr.

 

Post a Comment

<< Home