Thursday, June 21, 2007

Formtopp

Jag har just nu en formtopp, det är en skön känsla att kunna trycka på hårt i motvind på tunga växlar utan att få mjölksyra, att kunna köra hårt i backarna och redan strax efter krönet så har pulsen gått ned. Anledningen till min goda form just nu är träningen jag genomförde i slutet på maj och i början på juni, det blev många långa pass varvat med korta maxfart pass. tänk om det kunde vara så här jämnt då man cyklar, men tyvärr så är det inte.
En helt annan händelse som fått en del uppmärksamhet i pressen och det är Skidförbundets oförmåga att få någon ordning på verksamheten. Hur kan man låta en 34-åring på väg utför få diktera sina villkor och kräva att att få göra sitt eget race! Han har ju inte direkt levererat några resultat dom senaste åren. Först efter att tidningar lyft upp detta så fattar man ett vettigt beslut och ställer honom utanför. Antigen är man med eller så är man inte. Dagen skidåkare verkar var en samling bortskämda egoister som inte klarar av att vara bäst när det gäller.

4 Comments:

At Wednesday, 27 June, 2007, Blogger Unknown said...

Lite toppform skulle sitta fint nu snart... Blir det några lopp för dig?

 
At Wednesday, 27 June, 2007, Anonymous Anonymous said...

Lopp är inte längre så viktigt för mig, men jag har planerat att åka Vasatrampet i aug. Vore jag 10-15 år yngre så skulle jag åkt Broarna Runt och sopat hem dom nyinstiftade bergsprisen.

 
At Wednesday, 27 June, 2007, Anonymous Anonymous said...

Ah, Vasatrampet har jag aldrig kört. Synd att det går samma dag som Broarna Runt.. Det tar emot lite att åka ned till Mora med allt vad det innebär när det samma dag går ett lopp på hemmaplan. Bergspriserna är en trevlig nyhet för året :).

 
At Wednesday, 27 June, 2007, Anonymous Anonymous said...

Jag tycker att banan på Broarna Runt är ganska trist dessutom har jag tränat mycket på dom vägarna då min svärföräldra har bott där i närheten. Jag har hört mycket gott om Vasatrampen, men jag håller med dig om att det här med bergspris är en trevlig nyhet.

 

Post a Comment

<< Home